بهترین قابلیت‌های اختصاصی اندروید و iOS

 

تا چندی پیش، تشخیص دو گوشی هوشمند اندروید و iOS کاری بسیار آسان‌تر بود؛ شما با نگاهی گذرا به صفحه‌ی یک تلفن همراه، سیستم‌عامل آن را تشخیص می‌دادید. اما امروزه این تشخیص اندکی سخت‌تر شده است و قابلیت‌ها و ایده‌های متنوع روی هر دو سیستم‌عامل پیاده‌سازی می‌شوند؛ اما به دلیل رقابت شدیدی که میان این دو سیستم‌عامل و طرفداران آن‌ها وجود دارد، کمپانی‌ها معمولاً قابلیت‌های iOS را در اندروید به کار می‌گیرند و اپل هم برای راضی نگه داشتن کاربرانش، ایده‌های اندروید را در iOS به کار می‌گیرد. این روند سال‌ها است که بین این دو سیستم‌عامل مطرح جریان دارد و گاهی اوقات باعث شکایت اپل و گاهی اوقات باعث شکایت گوگل از رقیب خود می‌شود. اما هنوز قابلیت‌هایی هستند که به سیستم‌عامل اندروید یا اپل اختصاص دارند.

 

نمی‌خواهیم بررسی کنیم که کدام یک بیشتر از ایده‌های طرف مقابل استفاده کرده است. اما شاید بعضی از آن‌ها را به یاد داشته باشید که در زیر آمده است:

iOS اخیراً دکمه برگشت به برنامه قبلی را در نسخه 9 خود گنجانده است که هنوز‌ هم مانند قابلیت مشابه در اندروید کارایی ندارد.
سیری پس از موفقیت Google Now، پیشنهادها و هشدارها را بهبود بخشید. از سوی دیگر، گوگل رویکرد iOS به تأیید جداگانه‌ی دسترسی‌های هر اپلیکیشن را در اندروید مارشمالو کپی کرد.

 

در این مقاله نمی‌خواهیم در مورد شباهت‌های این دو سیستم‌عامل صحبت کنیم، بلکه می‌خواهیم تفاوت‌های آن‌ها را بیان کنیم. در زیر ۶ قابلیت اختصاصی در اندروید و iOS را با هم بررسی خواهیم کرد.