sunami

وبگردی

۱۰ مطلب در شهریور ۱۳۹۶ ثبت شده است

نسبت نمایشگر به بدنه

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم سونی تمایلی به پیروی از ترندهای روز ندارد و سیاست‌های خود را دنبال می‌کند. این موضوع به خودی خود اشکالی ندارد و حتی در برخی موارد می‌تواند نشان از اصالت یک برند داشته باشد اما دیگر نه تا این حد! پافشاری بیش از حد سونی روی زبان طراحی اکسپریا باعث شده عملا تفاوت چندانی میان Z1 و XZ1 مشاهده نشود! وقتی از تفاوت صحبت می‌کنیم منظورمان صرفا تغییر جای دوربین یا دکمه پاور نیست. به عنوان مثال می‌توان گوشی‌های ال‌جی را مد نظر قرار داد؛ شاخصه مهم جی۲ کاهش حاشیه‌های نمایشگر بود و جی۴ بدنه چرمی داشت؛ جی۵ یکی از اولین گوشی‌های ماژولار بود و حالا جی۶ طراحی خیره‌کننده‌ای دارد و حاشیه‌های اطراف نمایشگر را به حداقل رسانده است. این همه تغییر و تنوع می‌تواند نظر کاربران را به خود جلب کند اما سونی همچنان زبان طراحی نسبتا قدیمی خود را دنبال می‌کند. در مجموع حاشیه‌های ضخیم اطراف نمایشگر چیزی است که ما را کمی آزار می‌دهد و بهتر بود نسبت نمایشگر به بدنه اندکی بیشتر از ۶۹ درصد باشد در مقایسه با ال‌جی جی ۶ که حدود ۸۰ درصد است!

موافقین ۰ مخالفین ۰

پیش از خرید Xperia XZ1 این مقاله را مطالعه کنید

پیش از خرید Xperia XZ1 این مقاله را مطالعه کنید

 

همان‌طور که انتظار می‌رفت سونی از گوشی جدیدش در کنفرانس IFA 2017 رونمایی کرد که در دو نسخه معمولی و کامپکت عرضه می‌شود. گوشی‌های سونی طی سال‌های گذشته کم‌کم به خسته‌کننده ترین گجت‌های سال بدل شده‌اند؛ هیچکدام امکانات ویژه و منحصر بفردی ندارند و در تولید آن‌ها صرفا به افزایش اعداد و ارقام پردازنده و رم و غیره بسنده شده است. 

 

نکته عجیب اینکه سونی هیچ علاقه‌ای هم به دنبال‌کردن ترندهای روز دنیا ندارد؛ به عنوان مثال دوربین‌های دوگانه و کاهش حاشیه نمایشگر دو موضوع مهم هستند که در 2017 بیش از هر تغییر دیگری به چشم می‌آیند؛ این در حالیست که سونی همچنان به تولید گوشی‌های معمولی خودش می‌پردازد و علاقه‌ای به رقابت در طراحی نشان نمی‌دهد.

به هر حال با وجود تمام این صحبت‌ها باز هم Xperia XZ1 گوشی قابل احترامی است و مشخصات سخت‌افزاری مناسبی دارد. ظاهرا سونی تصمیم به حفظ اصالت و طراحی خود گرفته و هیچ تمایلی به تقلید از دیگر برندها نشان نمی‌دهد.

موافقین ۰ مخالفین ۰

iOS) iMessage)

برنامه iMessage لزوماً یک برنامه محبوب برای دارندگان آیفون نیست؛ ولی اگر بخواهیم منصفانه نگاه کنیم، کار همگام‌سازی تمامی ارتباطات بین دستگاه‌های اپل در این برنامه به‌خوبی انجام می‌گیرد (البته اگر نخواهیم به این مورد اشاره کنیم که کاربران را در iOS به استفاده از برنامه‌ها مجبور می‌کند). برنامه به‌صورت پیش‌فرض از رمزنگاری قابل قبولی پشتیبانی می‌کند.

گوگل با هنگ‌اوت سعی در رقابت با اپل داشت؛ اما این برنامه مدتی است که از رقابت کنار رفته و پیام‌رسان جدید گوگل یعنی الو وارد میدان شده است. گوگل الو فعلاً فقط نسخه موبایل دارد و از رمزنگاری دوطرفه پشتیبانی نمی‌کند. اندروید نیز می‌تواند برنامه خود را برای آینده داشته باشد؛ اما فعلاً اپل با وجود iMessage یکه‌تاز این رقابت است.

موافقین ۰ مخالفین ۰

اسمارت آنلاک (اندروید)

یک پین‌کد برای قفل کردن صفحه یا حسگر اثر انگشت برای شناسایی کاربر، موردی بسیار ضروری برای هرکسی است که به امنیت و محافظت از تلفن همراه خود اهمیت می‌دهد و نباید آن را به‌عنوان یک قابلیت تجملی یا غیر ضروری حساب کرد. اما همه‌ی ما تابه‌حال این حس را داشته‌ایم که بهتر است امنیت را کنار بگذاریم و کمی راحت‌تر زندگی کنیم؛ به عبارتی هر بار برای باز کردن صفحه تلفن خود پین کد وارد نکنیم. اینجا است که اندروید به کمک کاربران آمده و با قابلیت اسمارت آنلاک، قفل دستگاه شما را در زمانی که نزدیک شما است باز می‌کند. این قابلیت هنوز در آیفون وجود ندارد؛ اما ممکن است در نسخه بعدی شاهد آن باشیم.

کافی است به بخش امنیت دستگاه برویم و گزینه Smart unlock را با توجه به نیاز خود تنظیم کنیم. می‌توانید پین کد دستگاه خود را با توجه به محل‌های خاصی که تعیین می‌کنید، مانند خانه و صدا یا چهره خود غیر فعال کنید.

موافقین ۰ مخالفین ۰

یکپارچگی و پیوستگی (iOS)

یکپارچگی و پیوستگی (iOS)

 

درست است که اپل در مورد سخت‌افزار و نرم‌افزار خود تعصب خاصی دارد و این از جهتی خوش‌آیند نیست؛ اما این تعصب و سلطه‌گری باعث تعامل بسیار نزدیک سخت‌افزار و نرم‌افزار شده و بین دستگاه و پلتفرم یکپارچگی لذت‌بخشی پدید آمده است. این موردی است که گوگل در حال حاضر نمی‌تواند به آن دست پیدا کند. این روزها درصورتی‌که آخرین نسخه از iOS را داشته باشید، می‌توانید یک متن را بین آیفون و مک‌بوک خود کپی کنید. 

موافقین ۰ مخالفین ۰

برنامه‌های لانچر (اندروید)

 

برنامه‌های لانچر (اندروید)

 

شما می‌توانید رابط کاربری یک دستگاه اندرویدی را تا آخرین پیکسل شخصی‌سازی کنید و این یکی از بهترین قابلیت‌های اندروید است که از لانچر‌ها استفاده می‌کند و قابلیت بومی‌سازی آن‌ها را به کاربر می‌دهد. کاربران آیفون هنوز همان لانچر همیشگی را دارند و آیکون‌های آن‌ها از ابتدا ظاهر ثابتی داشته‌اند. 

موافقین ۰ مخالفین ۰

اسپات لایت (iOS)

زمانی که صحبت از جستجو به میان بیاید، گوگل برنده‌ی بی‌چون‌وچرای این حوزه است؛ ولی اسپات لایت وسیع اپل در زمینه جستجو از هر برنامه‌ای در اندروید بهتر عمل می‌کند. کافی است چند کلمه اول را تایپ کنید تا نتایجی از وب، مخاطبان، مکان‌های نزدیک، فایل‌های روی تلفن و موارد دیگر نمایش داده شوند. گوگل در حال بهتر شدن در مورد این قابلیت است؛ اما هنوز در حد اسپات لایت اپل پیشرفت نکرده است. مهم‌تر از آن، اپل پتنتی برای جستجوی همگانی عرضه کرده است که آخرین بار از آن علیه سامسونگ استفاده کرد و دلیل خوبی برای دوری گوگل از این قابلیت ایجاد کرد. 

موافقین ۰ مخالفین ۰

برنامه‌های پیش‌فرض (اندروید)

۱۰ سال از آمدن اولین آیفون به بازار می‌گذرد و کاربران آن هنوز نمی‌توانند لینک‌ها را در برنامه‌ای به‌جز مرورگر اصلی آیفون یعنی سافاری باز کنند (یا ایمیل‌ها را فقط در Mail می‌توان باز کرد و عکس‌ها را فقط در Photos می‌توان مشاهده کرد). اما اندروید نه‌تنها قابلیت انتخاب هر برنامه را برای کارهای شما به‌صورت پیش‌فرض قرار داده؛ بلکه انجام این کار را نیز در نسخه‌های اخیر آسان‌تر از قبل کرده است.

در حال حاضر، حضور اپلیکیشن‌های شخص ثالث در iOS محتمل نیست. البته شما می‌توانید برنامه‌های جایگزین را با سلیقه خود پیدا و نصب کنید؛ مثلا می‌توانید از جی میل استفاده کنید.  

موافقین ۰ مخالفین ۰

بهترین قابلیت‌های اختصاصی اندروید و iOS

بهترین قابلیت‌های اختصاصی اندروید و iOS

 

تا چندی پیش، تشخیص دو گوشی هوشمند اندروید و iOS کاری بسیار آسان‌تر بود؛ شما با نگاهی گذرا به صفحه‌ی یک تلفن همراه، سیستم‌عامل آن را تشخیص می‌دادید. اما امروزه این تشخیص اندکی سخت‌تر شده است و قابلیت‌ها و ایده‌های متنوع روی هر دو سیستم‌عامل پیاده‌سازی می‌شوند؛ اما به دلیل رقابت شدیدی که میان این دو سیستم‌عامل و طرفداران آن‌ها وجود دارد، کمپانی‌ها معمولاً قابلیت‌های iOS را در اندروید به کار می‌گیرند و اپل هم برای راضی نگه داشتن کاربرانش، ایده‌های اندروید را در iOS به کار می‌گیرد. این روند سال‌ها است که بین این دو سیستم‌عامل مطرح جریان دارد و گاهی اوقات باعث شکایت اپل و گاهی اوقات باعث شکایت گوگل از رقیب خود می‌شود. اما هنوز قابلیت‌هایی هستند که به سیستم‌عامل اندروید یا اپل اختصاص دارند.

 

نمی‌خواهیم بررسی کنیم که کدام یک بیشتر از ایده‌های طرف مقابل استفاده کرده است. اما شاید بعضی از آن‌ها را به یاد داشته باشید که در زیر آمده است:

iOS اخیراً دکمه برگشت به برنامه قبلی را در نسخه 9 خود گنجانده است که هنوز‌ هم مانند قابلیت مشابه در اندروید کارایی ندارد.
سیری پس از موفقیت Google Now، پیشنهادها و هشدارها را بهبود بخشید. از سوی دیگر، گوگل رویکرد iOS به تأیید جداگانه‌ی دسترسی‌های هر اپلیکیشن را در اندروید مارشمالو کپی کرد.

 

در این مقاله نمی‌خواهیم در مورد شباهت‌های این دو سیستم‌عامل صحبت کنیم، بلکه می‌خواهیم تفاوت‌های آن‌ها را بیان کنیم. در زیر ۶ قابلیت اختصاصی در اندروید و iOS را با هم بررسی خواهیم کرد.  

موافقین ۰ مخالفین ۰

آموزش افزایش آمار

بر آن شدیم مراحل افزایش بازدید کننده ویژه وبلاگ های فارسی را مرحله به مرحله از ابتدا تا پربازدید شدن وبلاگ آموزش دهیم .

اولین قدم برای شروع همیشه یک ایده و موضوع خوب برای شروع بوده و خواهد بود ، بلافاصله بعد از ایده پردازی نیاز به انتخاب یک اسم برای وبلاگ داریم .

انتخاب اسم یکی از مراحل مشکل اما بسیار مهم است ، اسم انتخابی بهتر است تا حد امکان با موضوع و ایده شما ارتباط داشته باشد .

تا حد امکان کوتاه و بدون کاراکتر های اضافی نظیر علامت منها - ، اعداد و غیره باشد .

بعد از انتخاب اسم مناسب وبلاگ را در یکی از سرویس دهنده های ارائه دهنده وبلاگ ثبت کنید .

در انتخاب سرویس دهنده دقت کنید ، بهتر است از سرویس دهنده های قدیمی استفاده کنید که وبلاگتان دچار قطعی نشود یا بعد از مدتی مطالب از بین نرود .

بلاگفا ، پرشین بلاگ ، میهن بلاگ و بلاگ اسکای میتواند گزینه های بهتری نسبت به سرویس دهنده های دیگر باشد .

ابزار وبلاگ

در وبلاگی که ایجاد کردید فعلا فقط یک مطلب درج کنید و سعی کنید بعد از ثبت وبلاگ از بروزرسانی های مکرر خودداری کنید تا وبلاگتان را در گوگل ثبت کنید .

بعد از ثبت وبلاگ در موتورهای جستوجو اقدام به بروز رسانی کنید که برای این بخش هم آموزش هایی هست که در ادامه عرض می کنم .

آموزش ثبت وبلاگ در گوگل :

برای ثبت وبلاگ خود در گوگل وارد لینک زیر شوید .

http://www.google.com/intl/fa/add_url.html

در قسمت

:URL - آدرس

آدرس وبلاگ خود را به این صورت وارد کنید (http://nameblog.servisblog.com)

در قسمت nameblog آدرس وبلاگ و در قسمت servisblog.com آدرس سرویس دهنده باید نوشته شود .

سپس روی گزینه (نشانی وب را به فهرست بیفزا) کلیک کنید ، بهتر است در دو روز این عملیات را انجام دهید .

یک هفته تا ده روز طول میکشد تا وبلاگ شما در موتورهای جستوجو وارد شود ، برای تست اینکه وبلاگتان در گوگل ثبت شده یا خیر این عبارت را در گوگل جستوجو کنید .

site:http://nameblog.servisblog.com

در قسمت nameblog آدرس وبلاگ و در قسمت servisblog.com آدرس سرویس دهنده باید نوشته شود .

بعد از اینکه وبلاگ در گوگل ثبت شد کار افزایش آمار بازدید را شروع کنید ، قبل از آن هر اقدامی تقریبا بی فایده است .

انتخاب قالب وبلاگ :

طرح قالب وبلاگ یکی از مهمترین عوامل برای حفظ بازدید کننده ای است که وارد وبلاگ شما شده است.

طرح قالب بهتر است متناسب با مطالب در نظر گرفته شود تا به سلیقه شخصی

این نکته بسیار مهم است ، بیننده هایی که وارد وبلاگتان می شوند را نباید آسان از دست دهید .

از پیغام های خوش آمد گویی در ورود و خداحافظی از کاربر در هنگام خروج پرهیز کنید.

نحوه بروز رسانی مطالب (بسیار مهم):

بعد از اینکه مطمئن شدید وبلاگتان در موتور جستوجوی گوگل ثبت شده می بایست به نحوه بروز رسانی وبلاگتان بیندیشید .

سعی کنید از کپی کردن مطالب از سایت ها و وبلاگ ها پرهیز کنید و یا حداقل مطالب را دستکاری کنید چون گوگل متوجه می شود که مطالب کپی شده و امتیازی برای وبلاگتان در نظر نمی گیرد .

هنگام کپی مطالب ابتدا همه مطلب را در یک فایل notepad قرار دهید ، فایل نت پد در تمامی ویندوز ها وجود دارد .

کد وبلاگ

موافقین ۰ مخالفین ۰