sunami

وبگردی

۴۱ مطلب در خرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

پسر 15 ساله، دختر 18 ساله را نجات داد

دانش‌آموز 15 ساله خوزستانی با استفاده از آموخته های خود در زمینه کمک های اولیه، جان یک دختر 18ساله را در مقابل دیدگان مضطرب خانواده‌اش نجات داد.

به گزارش روز دوشنبه روابط‌ عمومی معاونت تربیت ‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، علیرضا حسین‌زاده، دانش‌آموز مقطع متوسطه اول شهرستان اندیمشک که همراه خانواده خود به روستای چشمک از توابع خرم‌آباد رفته بود در مجاورت مقبره امام‌زاده سیدعلی، خانواده‌ای پریشان و وحشت‌زده را دید که دختر 18 ساله ‌شان بیهوش و در خطر مرگ قرار گرفته بود.

بنابر این گزارش، این دانش آموز خوزستانی با کسب اجازه از خانواده این دختر و ارزیابی اولیه، مصدوم را که تنفس و ضربان قلب نداشت، با عملیات احیای قلبی و ریوی بازگردانده و وی را از مرگ حتمی نجات داد.

این دانش‌آموز پایه نهم مدرسه نمونه دولتی شهید بابایی‌زاده اندیمشک در این خصوص گفت: وقتی این دختر را با حالتی شبیه به قفل شده بر روی زمین دیدم، از خانواده اش خواستم تا شرایط وی را بررسی و کمک کنم اما پدرش ابتدا مخالفت ‌کرد که با اصرار و پافشاری، در نهایت اجازه داد عملیات احیا را انجام دهم.

موافقین ۰ مخالفین ۰

یارانه شصت و چهارم فردا شب واریز می‌شود

این شصت و چهارمین مرحله از پرداخت یارانه های نقدی است که به ازای هر نفر ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان واریز می شود.

در حال حاضر بالغ بر ۷۵ میلیون نفر یارانه نقدی دریافت می کنند که این تعداد پرداختی هزینه ای حدود ۳۴۰۰ میلیارد تومان در هر ماه برای دولت به همراه دارد.

این در حالی است که با توجه به تکلیف قانون بودجه ۱۳۹۵ برای حذف گروه‌های هدف که مجلس معتقد است حدود ۲۴ میلیون نفر را در بر می‌گیرد، باید دولت به زودی در رابطه با اجری این ماده قانونی و حذف حداقل بخشی از یارانه بگیران پردرآمد اقدام کند. هر چند طبق قانون دولت باید از تیرماه امسال برای قطع تعداد قابل توجهی از یارانه‌بگیران اقدم کند.

با این حال تاکنون خبری قطعی و نهایی از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی و همچنین وزارت" کار، تعان و رفاه اجتماعی" درباره تصمیم دولت در این رابطه منتشر نشده است. /ایسنا

موافقین ۰ مخالفین ۰

شرایط تخفیف مجازات

تخفیف مجازات گاهی به صورت پایین آمدن از حداقل مجازات قانونی است و گاهی به صورت تبدیل مجازات، مثلاً قاضی می‌تواند با مشخص کردن شرایط تخفیف، مجازات حبس را تبدیل به جزای نقدی یا مجازات بازدارنده مناسب به حال متهم کند.

کوشش متهم برای کم کردن آثار جرم و جبران ضرر ناشی از آن، حکایت از پشیمانی او دارد و از طرفی آسیب‌‌های وارد شده به طرف مقابل را به حداقل می‌رساند و در تسکین دردهای او مؤثر است. به همین خاطر دادگاه می‌تواند برای چنین فردی تخفیف مجازات را در نظر بگیرد.

در صورتی که دادگاه بخواهد مجازات متهمی را تخفیف دهد، مکلف است دلایل تخفیف را صریحاً در حکم قید کند و در غیر این صورت حکم صادر بی‌اعتبار بوده و نقض می‌شود. همچنین این کار تخلف انتظامی محسوب و باعث محکومیت انتظامی قاضی صادر کننده حکم می‌شود.

موافقین ۰ مخالفین ۰

خشم مردم از تصمیم اقتصادی مجلس عربستان

به نقل از العالم، مجلس شورای عربستان که به مثابه مجلس نمایندگان به شمار می‌رود، اما منتخب مردم نیست و حق قانونگذاری ندارد، موجی از خشم را در میان مردم عربستان برانگیخت زیرا سامی زیدان یکی از اعضای این مجلس برای تامین کسر بودجه پیشنهاد افزایش قیمت نان را مطرح کرد؛ آن هم در کشوری که با تولید 10.5 میلیون بشکه در روز بزرگ‌ترین صادرکننده نفت در جهان به شمار می رود.

سامی زیدان در اظهارات جنجال برانگیز خود گفت: افزایش قیمت نان به اندازه یک یا دو ریال سعودی، به استفاده نامناسب از نان و به هدر رفتن آن پایان می دهد.
وبلاگ نویسان سعودی در شبکه های اجتماعی به طور گسترده سامی زیدان را به شدت مورد حمله و انتقاد قرار دادند.

موافقین ۰ مخالفین ۰

چای نبات، تحویل درب منزل!

اینجا تهران است جایی که هرچیزی در هر ساعتی از شبانه روز در دسترس است؛ آیا به یکباره مورد هجوم لشکر میهمانان قرار گرفته‌اید؟ آیا برای میهمانان عزیزتان غذا می‌خواهید؟ آیا هوس قلیان کرده‌اید؟ آیا ماشین شما اورژانسی نیاز به کارواش دارد؟ آیا حال ندارید به سوپرمارکت سر کوچه بروید؟ برای بردن و آوردن لباس‌های‌تان به اتوشویی مشکل دارید؟ نگران نباشید! پدیده «دلیوری» (Delivery) در خدمت شماست. گوشی را بردارید، زنگ بزنید، در منزل و یا آنچنان که در این آگهی‌ها می‌خوانیم «درب منزل» قلیان چاق شده را با طعم دلخواه تحویل بگیرید. کارواش سیار هم برای شست‌وشوی اتومبیل شما در پارکینگ منزل‌تان در خدمت شماست.این پدیده از کجا ریشه می‌گیرد و خود می‌تواند عامل چه پدیده دیگری شود؟ آیا علت در متورم شدن و سرریز شدن بازار است؟ آیا ریشه در انزواطلبی و فردگرایی و دوری از ساحت اجتماعی جامعه است؟ مشکل ترافیک تهران است یا تولید مشاغل کاذب؟

حالا دیگر بازار، اغلب کارهایی را که تا چند سال پیش در خانه انجام می‌دادید تقبل می‌کند و هر روز خدمات جدیدی به شما می‌دهد؛ از پاک کردن سبزی تا خرید از فروشگاه و... تا خدای ناکرده آب در دلتان تکان نخورد و نگران چیزی نباشید. بازاری که هر روز از شلوغی و ترافیک سود بیشتری می‌برد.حسام سلامت استاد جامعه‌شناسی اقتصاد در این باره به «ایران» می‌گوید:

«ما در ایران با روندهای شتابناک بازار روبه رو هستیم. فروش خدمات و دادن امکانات جدید به مشتری، باعث شده بازار هر روز قلمروهای بیشتری را تسخیر و ابتکارات جدیدی را ابداع کند.» او معتقد است بازار در همه زمینه‌ها از تفریحات گرفته تا خدمات نظافتی و... درگیر شیوه‌های جدید ارائه به مشتری است و هر روز ابتکاری نو و رفتاری نو ایجاد می‌کند.« سلامت» می‌گوید: «ما در ایران و بخصوص در تهران با متورم و بزرگتر شدن نهاد بازار مواجه هستیم. دست بالا در همه چیز، از آن بازار است و این را می‌توان در اقبال دانشجویان به رشته‌هایی مانند حسابداری و مدیریت و حتی روان‌شناسی دید. بازار سال‌هاست در حال ایجاد تقاضا است و البته در این زمینه موفق هم بوده. تقاضایی که هرچند شما هرگز به زبان نیاورده‌اید اما بازار آنها را شنیده و به کمک آمده و این شاید خاصیت دنیای مدرن باشد. درست مانند گوشی‌های هوشمندی که در نبودشان هم ما زندگی راحتی داشتیم اما حالا بدون آنها یک جای زندگی لنگ می‌زند. تقاضاهایی که برای هر چه کمتر درگیر شدن با محیط ایجاد می‌شوند و شاید خوبی‌ها و بدی‌های یکسانی داشته باشند.»

موافقین ۰ مخالفین ۰

تصمیم جدید دولت برای مالیات پزشکان خارجی

بر اساس ابلاغیه جدید هیئت دولت به وزارت امور اقتصادی و دارایی، مقرر شده است که اشخاص حقیقی و حقوقی خارجی مقیم ایران بابت خدمات تشخیصی و درمانی پزشکی که در محدوده کشورمان انجام می دهند، باید 30 درصد از درآمد ناخالص ناشی از وجوه دریافتی خود را بابت مالیات پرداخت کنند. این ابلاغیه در عین حال تاکید کرده است که اگر این خدمات به صورت غیرحضوری از طریق سامانه های الکترونیکی و نظایر آن به ایران باشد نیز مشمول احکام ارائه خدمات در کشورمان خواهد بود.

موافقین ۰ مخالفین ۰

تاسیس مرکز مالی جدید در جزیره قشم

بلومبرگ گزارش داد ایران قصد دارد در جزیره قشم واقع در تنگه هرمز، یک مرکز مالی افتتاح کند تا دروازه ورود بانک ها و موسسات مالی خارجی به بازار 80 میلیون نفری ایران باشد.

«فرهاد تقی‌زاده حصاری،» مشاور ارشد شرکت سرمایه گذاری و توسعه قشم اعلام کرد بانک های چینی و روسی، علاقه خود به تاسیس دفتر نمایندگی در این منطقه را ابراز کرده اند.

وی بدون اشاره به هویت این موسسات افزود: یکی از بزرگ ترین بانک های ژاپن نیز در خصوص تاسیس نمایندگی خود در حال مذاکره است.

جزیره قشم، بزرگ‌ترین جزیره خلیج فارس است و در حدود 1382 کیلومتری تهران قرار دارد.

تقی‌زاده ضمن اشاره به منافع بسیار همکاری اقتصادی با ایران اظهار کرد: هدف از تاسیس این مرکز مالی به قشم محدود نمی شود؛ بلکه دروازه ورود به کل کشور است.

اقتصاد ایران از دیرباز به درآمد نفت و مصرف داخلی آن متکی بوده است. اما هم اکنون در حال بررسی کامل زیرساخت های خود است و بعد از رفع تحریم ها در ماه ژانویه، میلیاردها دلار صرف توسعه فرودگاه ها، سامانه حمل و نقل و بخش انرژی خود کرده است.

صندوق بین المللی پول پیش بینی کرداقتصاد ایران ظرف یک سال آینده، حدود 4 درصد رشد داشته باشد.

تقی‌زاده حصاری اعلام کرد: ما در بخش های مختلف، پروژه های عملی و معقولی داریم که برای سرمایه گذاران خارجی جالب خواهد بود. اما یکی از تنگناها، کمبود دسترسی به سرمایه گذاری مناسب است. مرکز مالی می تواند به ما کمک کند به این سرمایه گذاری دست پیدا کنیم.

موافقین ۰ مخالفین ۰

پرطرفدارترین اپلیکیشن‌ها

تحقیقات محققان مؤسسه پژوهشی SimilarWeb نشان می‌دهد تعداد زیادی از کاربران اپلیکیشن‌های شبکه‌های اجتماعی از جمله فیس بوک و اینستاگرام درحال مهاجرت به اپلیکیشن‌های خصوصی تر مانند واتس آپ و تلگرام هستند و در این میان شاید بتوان گفت محبوبیت توئیتر از نظر زمان فعالیت کاربران در آن، بیش از همه رو به کاهش است.

موافقین ۰ مخالفین ۰

14 ایراد به لایحه مدارس غیردولتی

مرضیه گُرد، رئیس سازمان مدارس غیردولتی، توسعه مشارکت‌های مردمی و خانواده درباره لایحه دائمی شدن مدارس غیردولتی، اظهار داشت: لایحه دائمی‌شدن مدارس غیردولتی پس از تصویب مجلس برای تایید به شورای نگهبان ارائه شد که این شورا پس از بررسی، ایرادهایی را به آن گرفته است و ما باید این ایرادها را برطرف کنیم.

موافقین ۰ مخالفین ۰

سریال ترکی

دسته‌ها

عکسهای جذاب و جدید آیسو (لیلا تانلار) بازیگر گوزل بازیگر سریال ترکی گوزل

عکس لورفته جدید احلام زن جناب خان خندوانه

دسته‌ها

داستان و خلاصه قسمت آخر سریال ترکی رز سیاه +عکس

موافقین ۰ مخالفین ۰